Hvert år løber, lunter, spurter eller går 4000 mennesker 24 Timer stafetløb på et hold eller solo rundt om Søndersø. Nogle danner små eller store hold med venner, familie, kolleger. Andre tager af sted alene og prøver for alvor kræfter med sig selv. Nogle er af sted for 20. gang. Andre er debutanter.
Langs søbredden er der indrettet en ca. 2 km langt strækning med strøm og vand. Her har hvert hold en lille lejr, hvor løberne kan opholde sig, spise og slappe af, indtil den næste løbetur for holdet melder sig. Her kan man stille en pavillon op eller indrette sig på andre måder. Singleløberne slår lejr tæt på målområdet.
Der er deltagere, som går en enkelt omgang. Der er glade motionister. Der er elitefolk og ultraløbere, der løber helt vildt hurtigt eller helt utroligt langt. Der er mennesker med handicap, udviklingshæmmede, store og små børn, unge, gamle, tykke, tynde.
ALLE kan være med i et fællesskab omkring bevægelse.
Løbet afvikles som udgangspunkt uanset vejrliget.
Løbsledelsen er berettiget til at suspendere eller eventuelt helt afbryde løbet i tilfælde af pludseligt opståede forhold af force majeure lignende karakter, der gør det umuligt eller risikabelt at fortsætte løbet, eller som af andre grunde betyder, at en fortsættelse af løbet vil være stridende mod alment anerkendte principper for afvikling af sportsstævner. Efter samme kriterier forbeholder løbsledelsen sig ret til at tage enkelte løbere eller hold ud af løbet.
Indbetalte startgebyrer og gebyrer for teltpladser refunderes ikke i tilfælde af løbets suspension eller afbrydelse efter denne bestemmelse.
24 Timer Stafetløb skydes i gang fredag kl. 20:00 og 12 Timer Stafetløb lørdag kl. 08:00. Sidste omgang om lørdagen skal være påbegyndt senest kl. 19:30.
Der anvendes chip til elektronisk tidsmåling. Chippen registrerer tiden pr. løbet omgang. Chip udleveres om eftermiddagen på første løbsdag til holdets kontaktperson. Der benyttes én chip pr. hold, og chippen fungerer som depeche.
12 og 24 Timer Stafetløb for hold er et stafetløb, hvor hver enkelt omgang pr. løber er én gang rundt om Viborg Søndersø. Det er tilladt at skifte løber foran eller i nærheden af holdets telt. Det er IKKE tilladt at ”dele” én omgang blandt flere løbere af et hold. Sker det bliver holdet taget ud af tidtagning.
Startgebyret for hold er en komplet pris, der indeholder følgende:
Startgebyret gældende for hele holdet er:
2-12 mands hold mixed: kr. 2.525,-/ efter 31. maj kr. 3156,00
13-24 mands hold mixed: kr. 4.560,-/ efter 31. maj kr. 5700,00
Samme pris for 12 og 24 timer stafetløb
Bemærk: Såfremt et hold består af et færre antal løbere end det maksimale i holdkategorien, skal de overskydende startnumre destrueres. Er der f.eks. 16 løbere på et 13-24 mands hold, skal numrene 1 til 16 benyttes, og de overskydende numre destrueres.
Der vil være løbende resultatformidling i infoteltet og på www.ultimate.dk.
De første 3 hold, der løber flest omgange får en holdpræmie. Præmieoverrækkelse lørdag kl. 20.15. Præmien er en overraskelse.
Medbragte telte kan opstilles på afmærkede steder ved Brænderigården og ved Te-huset.
På www.24timerviborg.dk kan der reserveres teltpladser mod gebyr, dog ikke teltpladser i ”1. parket” langs Søndersøstien ved skiftezonen. Disse pladser er forbeholdt sponsorer.
VIGTIG! På grund af nye brandregler fra brandmyndighederne må Telte maks være på 54m2. Er dit telt større SKAL du kontakte lejrchefen SENEST TRE DAGE FØR TILMELDINGEN for at få anvist en anden plads hvor større telte må stilles op. Bruger af telte >54m2 har ansvar for, at teltet kommer fra certificeret opsætter, at det er et certificeret telt, at der skiltes ved telt, at det er certificeret, at søge byggetilladelse hvis ikke certificeret telt/telt-opsætter. Teltopsætter skal aflevere skriftlig vejledning om sikkerhed i teltet til bruger.
Overholdes denne vigtige regel ikke, kræver brandmyndigheder teltet taget ned inden start.
Det er ikke tilladt at tænde bål, dog er brug af grill tilladt.
Teltpladser skal være rømmet og rengjorte senest søndag kl. 12:00.
Lejrchefens og brandmyndighedernes regler og anvisninger skal overholdes.
I teltområderne er opstillet eltavler, hvorfra der kan hentes strøm til teltpladserne. Forbrug af strøm er inkluderet i kompletprisen. Strømmen er kun til lys og evt. køleskab og kaffemaskine. Bemærk venligst, at der under ingen omstændigheder må tilsluttes elvarmere, fadølsanlæg, slushice maskiner, elkedler eller lignende el-apparater med høj effekt, da el-kapaciteten på pladsen ikke er dimensioneret hertil. Elstik og el-apparater skal beskyttes forsvarligt mod regn og fugt.
Generatorer må ikke benyttes.
Det er forbudt at køre på teltpladsen. Der er generel P-forbud for både biler og trailere overalt på telt-/campingpladserne. Der er oprettet en speciel P-plads for trailere.
Forbuddet gælder også ved transport af udstyr og telte under opbygning og ved nedbrydning af teltpladsen!
Det er ikke tilladt at parkere på Søndersøparkens område. Parkeringshuset ved banen bedes benyttes.
Holdtilmelding gælder for stafetløb i 12 og 24 timer.
Tilmelding til løbet kan ske i tidsrummet fra den 1. marts 2020 til den 10. august 2020.
Løbsledelsen forbeholder sig ret til at lukke for tilmelding, når det disponible antal teltpladser er opbrugt, uanset hvornår i tilmeldingsperioden dette antal opnås. Efter lukning af tilmelding, kan man tilmelde sig en venteliste, der anvendes i tilfælde af afbud.
Tilmelding sker elektronisk på løbets hjemmeside www.24timerviborg.dk
Løbet starter for alle kategorier fredag kl. 20:00.
Sluttidspunkt for 24 Timer Stafetløb: lørdag kl. 20:00. Sidste omgang for holdløbere skal være påbegyndt kl. 19:30.
Obs! Tidtagning stopper kl. 20:00!
Traditionen tro løber HELE holdet i mål!
Løbet starter lørdag kl. 08:00.
Sluttidspunkt for 12 Timer Stafetløb: lørdag kl. 20:00. Sidste omgang for holdløbere skal være påbegyndt kl. 19:30.
Obs! Tidtagning stopper kl. 20:00!
Traditionen tro løber HELE holdet i mål!
Såfremt et hold ønsker at bruge 24 Timer Viborg med henblik på at indsamle midler til humanitære eller andre almenvelgørende formål, skal løbsledelsen kontaktes inden tilmeldingsfristens udløb. Indsamling må kun ske med løbsledelsens tilladelse, der normalt vil kunne forventes givet.
Startnumre skal være afhentet i info-/festivalteltet ved målområdet fredag inden kl. 18:00. Holdets kontaktperson har sammen med tilmeldingen fået et link hvorpå der skal oprettes en liste over holddeltagere med angivelse af navn og løbenummer.
Vælg mellem All Inclusive, og få serveret mad og drikke, kaffe og kage i fællesteltet, eller Basic med mulighed for tilkøb. I fællesteltet kan du derudover købe pastasalat, grillpølser, fadøl og sodavand. Se mere under forplejning
Deltagelse i arrangementet, herunder i løbet, sker på hver enkelt deltagers eget ansvar. Løbsledelsen opfordrer den enkelte deltager til at sikre, at hans/hendes indsats i løbet er afstemt med den fysiske form.
Holdene har lov til at opstille skilte med holdnavn/firmanavn. Det er ikke tilladt at reklamere for eller udlevere/sælge produkter eller ydelser i hele telt- og løbsområdet, med mindre løbsledelsen har meddelt konkret tilladelse hertil. Tilladelse vil kun undtagelsesvis kunne forventes givet.
Tilmeldingen er bindende. Tilbagebetaling af startgebyr er ikke muligt, og startnumre kan ikke overføres til fremtidige løb. I tilfælde af aflysning af løbet pga. force majeure har deltagerne ikke krav på tilbagebetaling af tilmeldingsgebyret. Ved online tilmelding bekræftes, at man deltager på eget ansvar. Arrangøren påtager sig intet ansvar. Ligeledes bekræfter deltageren, at man er indforstået med, at fotos, filmoptagelser, o.lign., hvori man optræder, frit kan bruges i forbindelse med markedsføring af 24 Timer Viborg.
Lions Club Viborg
Viborg Kultur og Idrætsfond
Vexa HLM Running
Viborg AM
Ole Stenberg This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.